dijous, 17 d’abril de 2008

CONCENTRACIÓ EN CONTRA DE LES DECLARACIONS DEL PRESIDENT MONTILLA, VERS EL CONFICTE DEL SÀHARA PLAÇA SANT JAUME, 15 d’abril de 2008

Més d’un centenar de persones ens varem manifestar ahir davant el Govern de la Generalitat de Catalunya a la plaça Sant Jaume per reivindicar i exigir explicacions sobre les declaracions del Sr. Montilla vers el conflicte del Sàhara, denunciar les violacions dels drets humans a les zones ocupades pel Marroc, com també reclamar la llibertat i la independència del Sàhara.

La Associació de Immigrants Sahrauís a Catalunya (AISAC) i el moviment de solidaritat amb el poble sahrauí varem convocar per el dimarts dia 15 d’abril a las 19h una concentració de repulsa davant la generalitat, per las declaracions del President Montilla durant la seva visita a Marroc la setmana anterior, en la qual Montilla havia elogiat la proposta unilateral marroquí d’autonomia.

Des de AISAC creiem que tals declaracions no només contraresten els esforços tendents a l'assoliment d'una solució justa, basada en l'exercici per part del poble sahrauí en el seu dret a l'autodeterminació per aconseguir una solució justa, basada en l’exercici per part del poble sahrauí en el seu de a la autodeterminació, si no que ignoren la constant posició de solidaritat i suport polític a la legítima lluita del poble sahrauí, expressada en reiterades ocasions per nombroses institucions i societat civil a Catalunya.
ACCIÓN URGENTE
Ante la gravedad de la situación por la que están pasando los presos políticos saharauis en las cárceles de Marruecos, que no sólo han sufrido unos juicios y unas condenas sin las más mínimas garantías jurídicas, sino que además son torturados en las prisiones marroquíes, por lo que han llevado a cabo una huelga de hambre que ha durado por más de cuarenta días y que, aun hoy, esta siendo mantenida por siete presos saharauis, hacemos una llamada para llevar a cabo una acción urgente consistente en:
Un acto de protesta a desarrollar por todos los comités ante los consulados y representaciones oficiales de Marruecos en cada país, denunciando la situación de los presos políticos saharauis y exigiéndoles su inmediata libertad.
La acción consistirá en la entrega de una carta con el contenido adecuado, portando los manifestantes fotos relativas a los presos y a las torturas recibidas.
Debe garantizarse la presencia mediática y realizar fotografías de los actos y rogamos nos las remitan a esta dirección de correo para incluirlo en la red.
La acción debe realizarse en cada lugar entre el 21 y 26 de abril.
En la ciudad donde no exista representación oficial de Marruecos, el acto se realizará ante una delegación oficial del país para que se remita al gobierno de Marruecos.
COMITÉ DE COORDINACIÓN DE CAMPAÑA "PRO LIBERACION DE BRAHIM SABBAR Y TODOS LOS PRESOS POLITICOS SAHARAUIS"